Moderaterna är visst oroliga?

hej på er!

 

Blev ingen skogsplanering. Skogsmaskinen som skulle röjja för oss var trasig. Får väll se när det blir. Men det innebar ju att jag fick tid till att träna istället idag. Var på Step-In en sväng. Mycket skönt att röra på sig.

 

Såg att (M) går frammåt i Norrbotten enligt Nordnytt. Kan säkert vara så att en del väljare söker efter något nytt som en markering mot att man tycker (S) saknar ideer, samtidigt så verkar ju (M) ha lyckats lite med sin tanke att göra sig själva till bättre socilademokrater än Socialdemokraterna själva. Ja hur som helst så tror jag att det största hotet mot (S) är att vi inte har en tillräckligt bra idedebatt som hela tiden kommer på nya ideer och tankar på hur vi ska klara samhällsproblemen och hela tiden utveckla Sverige och världen. Jag är övertygad om att om vi klarar det och lyckas få ner arbetslösheten så kommer (S) att vara det bästa valet för väljaren i valet.

För övrigt såg jag i samma inslag i Nordnytt hur Krister Hammarbergh(M) stod och var orolig över att (S) skulle använda fula knep under valet i din desperation för att vinna som han sa. Ja en sak kan då jag säga dig, med det utalandet säger du mer om ditt eget parti än sossarna. Men en sak borde du vara orolig över Krister. För jag vet att SSU Norrbotten kommer vara ute och kampanja ögonen ur oss tills vi stupar för att (S) ska vinna valet. Vi kommer inte göra det med fula knep utan med en bra politik vilket man inte kan säga om (M). Så visst moderaterna kan vara lite oroliga. Själv ser jag mer fram emot en kul varlrörelse med mycket politiska diskutioner.

 

Slutligen såg jag att Szögi körde med plus och minus. Blev lite avundsjuk och inför från och med idag OS-guld och Sarg ut. Här kommer den....

OS-guld: Det är sommar och ljusa nätter. Man måste bara älska Norrbotten vid denna tiden på året. Stort län stort väder!

Sarg ut: Svenskt Näringslivs egen undersökning där det slår fast att det inte existerar en strukturell diskriminering av kvinnor vad gäller lönenivåer bland deras anslutna företag. Snacka om hemsnickeri för att ha kunna blunda för problemet istället för att ta tag i det och inse att kvinnor tjänar minder än mannen. Sjukt!

 

ha det bra!

 


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits