Sommar, sommar, kongress!

SaraJ

Hej o hå, lilltå

 

Sitter och försöker förstå ett mejl på franska. Från min blivande värdmamma. Men faktiskt, när jag läser det ett par gånger, slår upp ett par ord i min riktigt feta fransk-ordbok, ja, då känns det faktiskt som att jag greppar det. Tackolov.

 

I helgen var det Kiruna festivalen! Kunde bara gå på fredagen, p g a/tack vare SSU. Hursomhelst hade jag jätteroligt och jag hann ju se de bästa banden: Millencolin och The Ark. Och såklart hade jag ju roligt på lördag o söndag, med SSU… så slutet gott, allting… nej förresten, inte då! Som kanske är förståligt var jag ganska (eller ordentligt) trött på söndag eftermiddag när jag skulle åka tåg hem från Luleå. Så fort konduktören kollat på min biljett så somnade jag. Vaknade en timme senare av att det var 782,4 °C i vagnen och tåget stod stilla. ”Jaha, tänkte jag, undrar vart tusan vi är… Kanske i Murjek.” När jag satt där och drack upp mina sista klunkar vatten (det var som en dålig ökenfilm som heter ”Sara i Sahara”) och tänkte det där så stängdes luftkonditioneringen av. Sen hörde jag en tjej som ringde från sin mobil. Så här sa hon: ”Det är ingen ström, så vi sitter fast här. Vi har inte ens kommit till Boden!” Då ville jag hem, hem, hem!!! Tillslut kom jag hem, ca en timme försent. Martin hämtade mig, och sen fick jag fika, så ja, slutet gott, allting gott… ändå.

Men tro nu inte att jag gnäller på Connex. För det tycker jag alla gör, jämt o ständigt. Över lag tycker jag det funkar bra och tågen är nästan alltid i tid. Tycker lite synd om Connex, men tänker för det inte börja hylla dem. Låter bara bli att gnälla och säger samtidigt att det funkar bra. Så vet ni.

 

Och jo! Snart är det kongress! Verkligen snart! Och då bär det av till Linköping och det ska bli så roligt! Jag ser verkligen framemot det! Dels för att jag slutat jobba då, men absolut framförallt för att en grymt bra delegation ska åka från Norrbotten (Surprise, surprise.. klart den är bra!) och vi ska göra så gott vi kan för att förbättra handlingsprogrammet. Om mindre än en månad, alltså.


Dagens musiktips: Coldplays nya skiva ”X & Y”. Har lyssnat på den hela dagen och kan konstatera att den är jättebra! Lite ”Coldplay goes U2”.

Nu kom min systers bästis med sin lille son Jack. Måste gå och glo på honom ett tag.

Ha det jättebra och tänk på miljön!

/Sara


Kommentarer:
Postat av: Fredrik Lundh

Åh Sara, kom ut till mig, jag väntar i hörnet på seven eleven. Åh Sara jag vill att du ska förstå - ta på dig jackan så går vi ut och går...

(Och så min egen skrivna vers... )

Åh Sara, du måste stanna kvar, vi vill ha dig hemma vareviga dag. Åh Sara, du kan inte lämna mig här, du gör mig så hiiimmmla käääääääääääär...

Postat av: Nyfiken..

Hallå vad är det för superfotograf som tagit den superläckra bilden på Sara?? ;)

2005-07-18 @ 12:26:34
Postat av: saraevaamandajohnsson

Tjaaa... tror att det var den välkända och mycket omtalade fotografen Lisa-Fisa. Är inte riktigt säker, men jag tror det.

Och Fripos, tack för sången! Nynnar på den varje dag på jobbet... Konst. Vacker konst. :)

2005-07-18 @ 16:16:22
Postat av: fidde

vilken fin bild :P kan du hjälpa mig med en sak vad heter hone ller han som gör sara komut ikväll

2006-08-27 @ 23:21:33

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits