Nytt blod....

Hej!

Äntligen! Nu har NSD nya politiska skribent Olov Abrahamsson börjat på jobbet. Kul med ett ny frisk fläkt och en oppinionsbildare som har en positiv syn på framtiden och en mer progressiv syn på t.ex. EU och regionalpolitiken. Jag hoppas och tror att Olovs intåg i NSD ska skapa en mer positiv debatt om  vårt län och dess framtid.

Såg föresten partiledardebatten. Hmm ja jag tycker också det är jobbigt att stå upp i en timma och koncentrerar sig. Persson är väll lika stel som mig så att han onekligen måste röra på sig lite. Han och jag borde nog strescha mer. Men i övrigt kan väll t.ex. Maud lugna ner sig lite. Det finns ingen stor världs konspiration mot henne och hon skulle istället behöva koncentrera sig på att bestämma sig för vad centerpartiet ska göra. Ska de hålla fast vid sin gammla politik eller måla om till BLÅTT och svansa efter Reinfeldt och jakten på makt? 

Sarg ut: Har borgarna förklarat för människor var alla miljarder i skattesänkningar ska finasieras. Ja säg det?
OS-guld: LO ekonomernas jämförelse över hur moderaternas ekonomiska politik skulle slå mot de inom LO sektorn. Rena fakta som visar på hur sjuk moderaternas politik är. Det bra med det är att det är lätt att förstå och något alla sossar borde ha användning för i valrörelsen.

Hej hå! 

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits